ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 雑誌掲載論文(国内)

住民の思いに近づく方法論 : 手書き顔グラフからナラティブの重要性の再発見に至るまで

https://jrckicn.repo.nii.ac.jp/records/743
https://jrckicn.repo.nii.ac.jp/records/743
a9216fd8-78fe-4f41-b736-50d27007a7a4
名前 / ファイル ライセンス アクション
住民の思いに近づく方法論:手書き顔グラフからナラティブの重要性の再発見に至るまで.pdf 本文 (726.7 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2021-02-16
タイトル
タイトル 住民の思いに近づく方法論 : 手書き顔グラフからナラティブの重要性の再発見に至るまで
タイトル
タイトル Process to approach community peopleʼs thinking
言語 en
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 守山, 正樹

× 守山, 正樹

en MORIYAMA, Masaki

ja 守山, 正樹

ja-Kana モリヤマ, マサキ


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This report summarizes my presentation titled “process to approach community peopleʼs thinking.” To clarify the process as a public health researcher, I attached the subtitle as “What did I learn as “public health” under the academic apprenticeship?”
Generally speaking, public health is an umbrella term. In the U.S. and most of Western European countries, learning of public health does not mean anything until the learner specifies the discipline of public health such as maternal health, biostatistics, epidemiology, and so on. Nowadays, the learning environment is mostly the same in Japan.
However, in 1975, there was only one school of public health in all over Japan. Most of graduate level education of public health was provided in a public health department of each medical school by a professor. Therefore, instead of learning public health systematically under disciplines, I learned it under the sole guidance of my teacher, Prof. Tsuguyoshi Suzuki. This type of learning is an academic apprenticeship. Then, I continued my learning, write papers and got my position as a public health researcher. Therefore, for a long time, it had been difficult for me to identify my work linking to some public health discipline. The turning point came when I attended AERA (American Educational Research Association) conference in 1992 at San Francisco. At that time, several participants came to my poster presentation said “Your work must be based on educational constructivism!” Since then, I gradually realized that the term constructivism fits well to my research/study experience which was triggered by Prof. Suzuki.
In the present symposium, I portrayed the process of my learning and research as a narrative, under a constructivistʼs perspective.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 特集
書誌情報 民族衛生
en : Japanese Journal of Health and Human Ecology

巻 81, 号 6, p. 192-195, 発行日 2015
出版者
出版者 日本民族衛生学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0368-9395
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00236886
DOI
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 info:doi/10.3861/jshhe.81.192
権利
権利情報 ©2015 日本民族衛生学会(日本健康学会)
権利
権利情報 本文データは学協会の許諾に基づきJ-STAGEから複製したものである
関連サイト
識別子タイプ URI
関連識別子 https://www.jstage.jst.go.jp/browse/jshhe/-char/ja
関連名称 民族衛生(J-STAGE)
関連サイト
識別子タイプ URI
関連識別子 http://jshhe.com/
関連名称 日本健康学会
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-06-19 13:48:00.796147
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3