WEKO3
インデックスリンク
アイテム
大学生の持つ育児イメージと対児感情 : 看護学科学生と他学科学生との比較
https://doi.org/10.15019/00000272
https://doi.org/10.15019/00000272793087c7-43a5-4e65-8bab-40ac1204d80f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
著作権は本学に帰属する。
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-07-03 | |||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | 大学生の持つ育児イメージと対児感情 : 看護学科学生と他学科学生との比較 | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | University students images and emotions childcare : comparison of the nursing department students and other department students | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||||||||||||||
タイトル | ダイガクセイ ノ モツ イクジ イメージ ト タイジ カンジョウ : カンゴ ガッカ ガクセイ ト タ ガッカ ガクセイ トノ ヒカク | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ja-Kana | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | 育児イメージ | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | 対児感情 | |||||||||||||||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
主題 | 大学生 | |||||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||||||||||||||
ID登録 | 10.15019/00000272 | |||||||||||||||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||||||||||||||
著者 |
石松, 直子
× 石松, 直子
× 江藤, 節代
× 山本, 捷子
|
|||||||||||||||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | 大学生の育児に対する考え方を知るために、異なる3学科の学生を対象に育児イメージと対児感情の調査を行った。その結果、どの学科の学生も育児についてはアンビバレントなイメージを持っており、また、育児イメージと対児感情との間には有意な相関があることがわかった。特に保育学科学生は子ども好きで子どもの世話の経験があるため育児イメージも対児感情得点ともに高かった。看護学科学生は育児イメージも対児感情得点も低かった。看護学科学生の母子看護教育において、育児イメージ・対児感情を高めるためには、子どもとの接触体験やよい育児イメージを得られるような方法を工夫する必要性が示唆された。 | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | The aim of this study is to help Maternity and Pediatric Nursing education to understand students thinking about childcare. We examined 288 students at three universities. Student's image of childcare was ambivalent but students who like children and affirmative estimation to their parents had received better scores. The students who experience with childcare had a better score in emotions. There was a high correlation between images and emotions regarding childcare. Of the three university student groups, childcare department students recei ved the highest scores, but nursing department students received the lowest scores. | |||||||||||||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 日本赤十字九州国際看護大学intramural research report en : The Japanese Red Cross Kyushu International College of Nursing, intramural research report 巻 2, p. 145-154, 発行日 2004-02-28 |
|||||||||||||||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||||||||||||||
出版者 | 日本赤十字九州国際看護大学 | |||||||||||||||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | PISSN | |||||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | 13478877 | |||||||||||||||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||||||||||||||
収録物識別子 | AA11897491 | |||||||||||||||||||||||||||||
権利 | ||||||||||||||||||||||||||||||
権利情報 | ©2004 日本赤十字九州国際看護大学 | |||||||||||||||||||||||||||||
フォーマット | ||||||||||||||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||||||||||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||||||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR |