ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 雑誌掲載論文(国外)

How has the COVID-19 pandemic influenced nursing students' academic experience and career choices? A qualitative descriptive analysis

https://jrckicn.repo.nii.ac.jp/records/2000023
https://jrckicn.repo.nii.ac.jp/records/2000023
2b8ea600-f13a-45ed-bc91-a002d22842dc
名前 / ファイル ライセンス アクション
How How has the COVID-19 pandemic influenced nursing students' academic experience and career choices?A qualitative descriptive analysis.pdf (374 KB)
license.icon
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2024-01-22
タイトル
タイトル How has the COVID-19 pandemic influenced nursing students' academic experience and career choices? A qualitative descriptive analysis
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 COVID-19
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Experience
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Future career
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Nursing student
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Qualitative study
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 小林, 成光

× 小林, 成光

ja 小林, 成光

en KOBAYASHI, Masamitsu

ja-Kana コバヤシ, マサミツ


Search repository
古賀, 雄二

× 古賀, 雄二

ja 古賀, 雄二

en KOGA, Yuji

ja-Kana コガ, ユウジ


Search repository
角甲, 純

× 角甲, 純

ja 角甲, 純

en KAKO, Jun

ja-Kana カコウ, ジュン


Search repository
掛田, 崇寛

× 掛田, 崇寛

ja 掛田, 崇寛

en KAKEDA, Takahiro

ja-Kana カケダ, タカヒロ


Search repository
清原, 花

× 清原, 花

ja 清原, 花

en KIYOHARA, Hana

ja-Kana キヨハラ, ハナ


Search repository
木村, 安貴

× 木村, 安貴

ja 木村, 安貴

en KIMURA, Yasutaka

ja-Kana キムラ, ヤスタカ


Search repository
石田, 実知子

× 石田, 実知子

ja 石田, 実知子

en ISHIDA, Michiko

ja-Kana イシダ, ミチコ


Search repository
椿, 美智博

× 椿, 美智博

ja 椿, 美智博

en TSUBAKI, Michihiro

ja-Kana ツバキ, ミチヒロ


Search repository
西田, 洋子

× 西田, 洋子

ja 西田, 洋子

en Nishida, Yoko

ja-Kana ニシダ, ヨウコ


Search repository
原田, 紀美枝

× 原田, 紀美枝

en HARADA, Kimie

ja 原田, 紀美枝

ja-Kana ハラダ, キミエ


Search repository
脇口, 優希

× 脇口, 優希

ja 脇口, 優希

en Wakiguchi, Yuki

ja-Kana ワキグチ, ユウキ


Search repository
遠藤, 洋次

× 遠藤, 洋次

ja 遠藤, 洋次

en ENDO, Yoji

ja-Kana エンドウ, ヨウジ


Search repository
伊東, 由康

× 伊東, 由康

ja 伊東, 由康

en ITO, Yoshiyasu

ja-Kana イトウ, ヨシヤス


Search repository
佐々木, 新介

× 佐々木, 新介

ja 佐々木, 新介

en SASAKI, Shinsuke

ja-Kana ササキ, シンスケ


Search repository
梶原, 弘平

× 梶原, 弘平

en KAJIWARA, Kohei

ja 梶原, 弘平

ja-Kana カジワラ, コウヘイ


Search repository
濵西, 誠司

× 濵西, 誠司

ja 濵西, 誠司

en HAMANISHI, Seij

ja-Kana ハマニシ, セイジ


Search repository
山中, 真

× 山中, 真

ja 山中, 真

en YAMANAKA, Makoto

ja-Kana ヤマナカ, マコト


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 COVID-19 control measures influenced education and training environments and profoundly impacted nursing students’ career prospects and academic lives. This study intends to elucidate the impact of the COVID-19 pandemic on nursing students’ academic experience and career choices. A qualitative descriptive study was conducted at a 4-year university in Japan, using semi-structured interviews with 14 nursing students. Sandelowski's qualitative descriptive analysis was conducted. We identified 11 categories that summarize COVID-19’s influence on students’ academic experience and career choices: “Forced change to a new learning system,” “Difficult learning thoroughly with restricted face-to-face interactions,” “Worries regarding teacher evaluations when face-to-face interactions are restricted,” “Adapting to changes in the learning environment,” “Finding new ways to learn due to the different learning environment,” “Worries regarding career decision-making after losing opportunities to obtain career information,” “Fully utilizing limited information resources in deciding where to work while being influenced by others,” “Coping with a confusing new job hunting system,” “Worries about becoming a nurse without enough practical experience,” “Conscious of working as a nurse while facing infections,” and “Support from those around me is helpful in an unfamiliar environment.” The categories comprised four elements: academic impact, employment/career impact, future impact on working as a nurse, and environmental support. Building an online education/training program, ensuring the availability of regular psychological support, providing abundant information on employment, installing an information desk, and providing regular feedback were considered imperative for supporting nursing students.
言語 en
書誌情報 en : Teaching and Learning in Nursing

巻 18, 号 1, p. 30-36
出版者
出版者 Elsevier
ISSN
収録物識別子タイプ EISSN
収録物識別子 1557-2013
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12154674
権利
言語 en
権利情報 © 2022 The Authors. Published by Elsevier Inc. on behalf of Organization for Associate Degree Nursing
権利
言語 en
権利情報 This is an open access article under the CCBY-NC-ND license (http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/)
他の資源との関係
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ DOI
関連識別子 https://doi.org/10.1016/j.teln.2022.10.009
言語 en
関連名称 Kobayashi, M., Koga, Y., Kako, J., Kakeda, T., Kiyohara, H., Kimura, Y., Ishida, M., Tsubaki, M., Nishida, Y., Harada, K., Wakiguchi, Y., Endo, Y., Ito, Y., Sasaki, S., Kajiwara, K., Hamanishi, S., & Yamanaka, M. (2023). How has the COVID-19 pandemic influenced nursing students' academic experience and career choices? A qualitative descriptive analysis. Teaching and learning in nursing : official journal of the National Organization for Assciate Degree Nursing, 18(1), 30–36. https://doi.org/10.1016/j.teln.2022.10.009
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-01-22 07:25:14.519871
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3